اعلان

زي الهوا - عبد الحليم حافظ

زي الهوى يا حبيبي زي الهوى 
 واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى



وخدتني من إيدي .. يا حبيبي ومشينا
تحت القمر غنينا .. وسهرنا وحكينا
وفي عز الكلام .. سكت الكلام .. واتاريني
ماسك الهوى بإيديٌا ماسك الهوى
واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى

وخدتني ومشينا والفرح يضمنا
ونسينا يا حبيبي مين انت ومين انا
حسيت ان هوانا حيعيش مليون سنة
وبقيت وانت معايا الدنيا ملك إيديٌا  
ءأمر على هوايا ..  تقول أمرك يا عينيا
وف عز الكلام .. سكت الكلام .. واتاريني
ماسك الهوى بإيديٌا ماسك الهوى
واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى

خايف .. ومشيت وانا خايف
إيدي بإيدك وانا خايف
خايف على فرحة قلبي
خايف على شوقي وحبي
وياما قلتلك انا .. واحنا في عز الهنا
قلتلك يا حبيبي
لا انا قد الفرحة دٌيا
وحلاوة الفرحة دٌيا
خايف لا في يوم وليلة
ما الاقكش بين ايدٌيا

تروح وتغيب .. تغيب عليٌا يا حبيبي .. يا حبيبي
وقولتلي يا حبيبي ساعتها 
دي دنيتي انت اللي مليتها
وفي عز الكلام .. سكت الكلام .. واتاريني
ماسك الهوى بإيديٌا ماسك الهوى
واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى

وخدتني يا حبيبي .. ورحت طاير طاير
وفوتني يا حبيبي .. وقلبي حاير حاير
وقولتلي راجع .. بكرة انا راجع
وفضلت مستني بأمالي .. ومالي البيت بالورد
بالشوق .. بالحب .. بالأغاني 
يا حبيبي .. يا حبيبي .. بالأغاني
بشمع قايد .. بأحلى كلمة فوق لساني
كان دا حالي يا حبيبي يا حبيبي .. لما جيت
رددنا الغنوة الحلوة .. الحلوة سوى
ودبنا مع نور الشمع .. دبنا سوى
وذقنا حلاوة الحب .. ذقناها سوى

وفي لحظة لقيتك يا حبيبي 
زي دوامة هوى
رميت الورد .. طفيت الشمع .. يا حبيبي
والغنوة الحلوة .. ملاها الدمع .. يا حبيبي
وف عز الأمان .. ضاع مني الأمان .. واتاريني
ماسك الهوى بإيديٌا ماسك الهوى
واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى
زي الهوى يا حبيبي زي الهوى 
 واه من الهوى يا حبيبي اه من الهوى


كلمات: محمد حمزة 
ألحان: بليغ حمدي 

Share this

شاركشارك