اعلان

الدوامة - صباح

الحب الخاطف له علامة 
ياخدك ويلف بحور ياما
ويسيب القلب فى دوامة 
وانا اصلي بحب الدوامة .. الدوامة



اصحى بالليل من غير داعي 
على صوت من جوا بيندهلي
افرك في عينيا واقوم خايفة 
الاقيني قصاد قلبي وعقلي
العقل يقولي سمي واناديه 
والقلب شفايفه تودودلي
احتار والف بحور ياما 
واسهر للصبح فى دوامة
وانا اصلي بحب الدوامة .. الدوامة

امشي فى السكة اشوف نفسي 
كده حلوة وروحي عجباني
واتمنى اقابله ولو صدفه 
ويشوف تسريحتي وفستاني
واكلم نفسي واقول يمكن شافني 
وعينيه مش عرفاني
واهو بالشكل ده افكار ياما 
خلتني عايشه فى دوامة

وساعات احلامي تضحكي 
بحاجات ما انكرش انها حلوه
واشوف خيالات لو اسجلها 
كنت اكتب في اليوم مية غنوه
وساعات الضحكه الاقيها 
غرقانه فى دموع الشكوى
وحالات من النوع ده كتير ياما 
بتلف معايا فى دوامه
وانا اصلي بحب الدوامة

بقى هو الحب يا ناس ممكن 
بالشكل ده يعمل ما بداله
ده انا شفته مرة ما فيش غيرها
وما كانش حتى واخد باله
والمدهش انه خطف قلبي 
ومبسوطه وراضيه وساكتاله
من يومها بلف بحور ياما 
وبحس كأني في دوامة
وانا اصلي بحب الدوامة


كلمات الشاعر: حسين السيد 
الحان: محمد الموجى

Share this

شاركشارك